Minggu | Ke-41 |
Tarikh | 5 Oktober 2009 |
Hari | Isnin |
Masa | 0705-0815 |
Mata Pelajaran | Bahasa Melayu |
Tingkatan | 6AK4 |
Tajuk | Pembentangan: Semantik |
Rujukan | Internet, Surat Khabar |
Objektif | Pada akhir pelajaran ini, pelajar dapat: |
Alat BantuMengajar | Bahan Edaran |
Nilai | Kerajinan, kerjasama |
KemahiranGenerik | menjana idea. |
Aktiviti/Kaedah | Penerangan |
Refleksi | Pengajaran dan pembelajaran berjalan lancar dan pelajar mampu mengupas isu. |
Minggu | Ke-41 |
Tarikh | 6 Oktober 2009 |
Hari | Selasa |
Masa | 0945-1055 |
Mata Pelajaran | Bahasa Melayu |
Tingkatan | 6AK4 |
Tajuk | Ulang kaji : Sintaksis |
Rujukan | Buku BM Kertas Satu, Internet, Surat Khabar |
Objektif | Pada akhir pelajaran ini, pelajar dapat: |
Alat BantuMengajar | Bahan Edaran |
Nilai | Kerajinan, kerjasama |
KemahiranGenerik | menjana idea, menganalisis |
Aktiviti/Kaedah | Penerangan |
Refleksi | .Isi pelajaran akan disambung minggu depan. |
Minggu | Ke-40 |
Tarikh | 7 Oktober 2009 |
Hari | Rabu |
Masa | 1130-1240 |
Mata Pelajaran | Bahasa Melayu |
Tingkatan | 6AK4 |
Tajuk | Karangan Jenis Rencana: Menghargai Jasa Ibu Bapa |
Rujukan | Tatabahasa Dewan, BM kertas satu. |
Objektif | Pada akhir pelajaran ini, pelajar dapat: (a) menulis karangan dengan isi dan bahasa yang betul. |
Alat BantuMengajar | Bahan Bercetak. |
Nilai | Kerajinan, kerjasama |
KemahiranGenerik | menjana idea, menganalisis. |
Aktiviti/Kaedah | Penerangan |
Refleksi | P&P ditunda kerana pelajar menghadapi MUET. |
Minggu | Ke-41 |
Tarikh | 9 Oktober 2009 |
Hari | Jumaat |
Masa | 0705-0815 |
Mata Pelajaran | Bahasa Melayu |
Tingkatan | 6AK4 |
Tajuk | Ulang kaji : Analisis Kesalahan Bahasa |
Rujukan | Tatabahasa Dewan. |
Objektif | Pada akhir pelajaran ini, pelajar dapat: (a) mengesan kesalahan bahasa dan seterusnya membetulkan kesalahan tersebut. |
Alat BantuMengajar | Buku Tatabahasa. |
Nilai | Kerajinan, kesungguhan dalam melakukan sesuatu. |
KemahiranGenerik | membanding beza, menganalisis |
Aktiviti/Kaedah | Penerangan |
Refleksi |
No comments:
Post a Comment