Minggu | Ke-42 |
Tarikh | 12 Oktober 2009 |
Hari | Isnin |
Masa | 0705-0815 |
Mata Pelajaran | Bahasa Melayu |
Tingkatan | 6AK4 |
Tajuk | Pembentangan: Teknologi Nano: Faedahnya kepada negara |
Rujukan | Internet, Surat Khabar |
Objektif | Pada akhir pelajaran ini, pelajar dapat: yang tepat serta bahasa yang gramatis. |
Alat BantuMengajar | Bahan Edaran |
Nilai | Kerajinan, kerjasama |
KemahiranGenerik | menjana idea, menganalisis maklumat |
Aktiviti/Kaedah | Penerangan |
Refleksi | Pengajaran dan pembelajaran berjalan lancar dan pelajar mampu mengupas isu. |
Minggu | Ke-42 |
Tarikh | 13 Oktober 2009 |
Hari | Selasa |
Masa | 0945-1055 |
Mata Pelajaran | Bahasa Melayu |
Tingkatan | 6AK4 |
Tajuk | Ulang kaji : Sejarah dan dinamika bahasa |
Rujukan | Buku BM Kertas Satu, Internet, Surat Khabar |
Objektif | Pada akhir pelajaran ini, pelajar dapat: |
Alat BantuMengajar | Bahan Edaran |
Nilai | Kerajinan, kerjasama |
KemahiranGenerik | menjana idea, menganalisis |
Aktiviti/Kaedah | Penerangan |
Refleksi | .Secara umumnya,pelajar dapat menjawab saolan sekurang-kurangnya 15 soalan daripada 30 soalan yang dikemukakan. |
Minggu | Ke-42 |
Tarikh | 14 Oktober 2009 |
Hari | Rabu |
Masa | 1130-1240 |
Mata Pelajaran | Bahasa Melayu |
Tingkatan | 6AK4 |
Tajuk | Karangan Jenis ulasan. |
Rujukan | Tatabahasa Dewan, BM kertas satu. |
Objektif | Pada akhir pelajaran ini, pelajar dapat: (a) menulis karangan dengan isi dan bahasa yang betul. (b) menggunakan teknik menulis karangan yang telah dipelajari . |
Alat BantuMengajar | Bahan Bercetak. |
Nilai | Kerajinan, kerjasama |
KemahiranGenerik | menjana idea, menganalisis. |
Aktiviti/Kaedah | Penerangan |
Refleksi | Secara umumnya, kira-kira 80% dapat menulis karangan dengan memuaskan. |
Minggu | Ke-42 |
Tarikh | 16 Oktober 2009 |
Hari | Jumaat |
Masa | 0705-0815 |
Mata Pelajaran | Bahasa Melayu |
Tingkatan | 6AK3 |
Tajuk | Ulang kaji : Konsep kesalahan ayat. |
Rujukan | Tatabahasa Dewan. |
Objektif | Pada akhir pelajaran ini, pelajar dapat: (a) mengenal pasti konsep kesalahan bahasa dalam ayat. |
Alat BantuMengajar | Buku Tatabahasa. |
Nilai | Kerajinan, kesungguhan dalam melakukan sesuatu. |
KemahiranGenerik | membanding beza, menganalisis |
Aktiviti/Kaedah | Penerangan |
Refleksi | Secara keseluruhannya, semua pelajar memahami konsep kesalahan bahasa dalam ayat |
No comments:
Post a Comment