Minggu | Ke-42 |
Tarikh | 12 Oktober 2009 |
Hari | Isnin |
Masa | 0945 - 1055 |
Tingkatan | 6RK2 |
Mata Pelajaran | Bahasa Melayu |
Tajuk | Kokurikulum: Kebaikannya kepada pelajar |
Rujukan | Goay Teack dan rakan, 2009."Teks Pra-U STPM BM kertas1",Longman. |
Objektif | Pada akhir pelajaran ini, para pelajar dapat: yang betul. (b) menyatakan pandangan/ pendapat secara spontan berdasarkan isu yang dibentangkan. |
Alat BantuMengajar | bahan bercetak. |
Nilai | Kerajinan, Menghargai masa, keyakinan terhadap diri sendiri. |
KemahiranGenerik | Menjana idea , membanding beza. |
Kaedah/Aktiviti | Bersoal jawab tentang isi pelajaran yang lepas. sambil menulis maklumat. |
Refleksi/Catatan | Sesi pengajaran dan pembelajaran lancar dan pelajar aktif. Objektif tercapai. |
Minggu | Ke-42 |
Tarikh | 13 Oktober 2009 |
Hari | Selasa |
Masa | 0705 - 0815 |
Tingkatan | 6RK2 |
Mata Pelajaran | Bahasa Melayu |
Tajuk | Konsep Kesalahan Bahasa |
Rujukan | Internet, Sharifah Nor Syed Abd. Rahman dan rakan (2007). Bahasa Melayu K1 & 2 |
Objektif |
|
Alat BantuMengajar | bahan bercetak.LCD, komputer |
Nilai | Kerjasama, ketekunan. |
KemahiranGenerik | Menjana idea , membanding beza., menganalisis. |
Kaedah/Aktiviti | Bersoal jawab tentang pelajaran yang lepas |
Refleksi | Pelajar aktif dan seronok.Objektif tercapai. |
Minggu | Ke-42 |
Tarikh | 14 Oktober 2009 |
Hari | Rabu |
Masa | 0702 - 0815 |
Tingkatan | 6RK2 |
Mata Pelajaran | Bahasa Melayu |
Tajuk | Karangan Jenis Ulasan : Implikasi Telefon Bimbit kepada pelajar |
Rujukan | Bahasa Melayu (910) Kertas 1 dan 2, Internet, majalah. |
Objektif | Pada akhir pelajaran ini, para pelajar dapat: menghuraikannya dengan bahasa yang betul. |
Alat BantuMengajar | bahan bercetak,LCD, Komputer. |
Nilai | Kerjasama, Tekun |
KemahiranGenerik | Menjana idea, membanding beza |
Kaedah/Aktiviti | Bersoal jawab |
Refleksi | Secara umumnya, pelajar mampu menulis karangan dengan baik. |
Minggu | Ke-41 |
Tarikh | 15 Oktober 2009 |
Hari | Khamis |
Masa | 0705 – 0815 |
Tingkatan | 6RK2 |
Mata Pelajaran | Bahasa Melayu |
Tajuk | Kuiz Menguji Minda: Morfologi |
Rujukan | Internet, Sharifah Nor Syed Abd. Rahman dan rakan (2007). Bahasa Melayu K1 & 2 |
Objektif | Pada akhir pelajaran ini, para pelajar dapat: (b) menjawab soalan dengan tepat dan pantas |
Alat BantuMengajar | Bahan bercetak, hadiah. |
Nilai | Kerjasama, patriotisme. |
KemahiranGenerik | membanding beza, menjana idea |
Kaedah/Aktiviti | Bersoal jawab tentang pelajaran yang lalu. Pelajar mengubal soalan masing-masing mengikut kumpulan. Setiap kumpulan menyoal dan menjawab soalan daripada kumpulan yang lain begitulah seterusnya. Kumpulan yang menang akan diberikan hadiah. Penutup |
Refleksi | Semua pelajar mengambil bahagian.Pelajar aktif dan seronok. Objektif tercapai. |
No comments:
Post a Comment